Regulamin
-
ARTYKUŁ 1. ZAKRES ZASTOSOWANIA
- Celem niniejszych ogólnych warunków sprzedaży jest określenie warunków, na jakich Schoenberger Polska Enterprises Sp. z o. o. z siedzibą w 87-100 Toruń przy ul. Mazowiecka 70A. KRS: 0000480754, zwana dalej Sprzedawcą, sprzedaje produkty i świadczy usługi Kupującym wyszczególnione każdorazowo w szczegółowych warunkach zamówień lub umowach.
- Ilekroć w niniejszych warunkach jest mowa o:
- - OWS – rozumie się przez to niniejsze „Ogólne warunki sprzedaży”.
- - Kupującym – rozumie się przez to osobę fizyczną, prawną lub jednostkę nieposiadającą osobowości prawnej, która w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej, jako przedsiębiorca, będzie nabywać produkty lub korzystać z usług świadczonych przez Schoenberger Polska Enterprises Sp. z o. o.
-
ARTYKUŁ 2. ZAWARCIE UMOWY
- Każdorazowa sprzedaż towaru, ustalenie jej warunków i przedmiotu, będzie następować w oparciu o złożone przez Kupującego zamówienie, na podstawie wcześniejszej oferty lub informacji handlowej Sprzedawcy. Zamówienie powinno zawierać oświadczenie, że jego integralną część stanowią niniejsze OWS.
- Zamówienia będą przyjmowane w formie pisemnej lub elektronicznej (fax, e-mail itp.).
- Wszelkie zmiany w zamówieniu wymagają formy pisemnej lub elektronicznej (fax, e-mail itp.), pod rygorem nieważności.
- Każde zamówienie musi zawierać co najmniej następujące informacje:
- przedmiot zamówienia - nr katalogowy produktu lub jego opis oraz wszystkie informacje, które będą określone w ofercie Sprzedawcy lub w specjalnie przygotowanym przez Sprzedawcę formularzu zamówieniowym,
- ilość towaru/usług,
- gatunek,
- cenę,
- pełne dane Kupującego:
- firmę (nazwę) Kupującego,
- - w przypadku osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą należy podać pełne imię i nazwisko, numer PESEL oraz nazwę, pod jaką prowadzona jest działalność gospodarcza; numer, pod jakim dana działalność figuruje w Ewidencji Działalności Gospodarczej oraz siedzibę urzędu, który dokonał wpisu,
- - w przypadku podmiotów podlegających obowiązkowi wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego należy podać numer, pod którym dany podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym;
- adres siedziby Kupującego, w przypadku osób fizycznych należy podać adres zamieszkania oraz adres, pod jakim prowadzona jest działalność gospodarcza,
- NIP, REGON, w przypadku osób fizycznych numer PESEL, numer telefonu/ faxu, adres poczty elektronicznej i inne dane kontaktowe Kupującego,
- jeżeli zamówienie składają wspólnicy spółki cywilnej, informacje dotyczące firmy Kupującego, adresu zamieszkania oraz adresu, pod jakim prowadzona jest działalność gospodarcza, NIP, REGON, numer telefonu/ faxu, adres poczty elektronicznej i inne dane kontaktowe Kupującego, dotyczyć powinny każdego wspólnika spółki cywilnej,
- do każdego zamówienia należy dołączyć dokumenty, które potwierdzają uprawnienie do działania w imieniu i na rzecz Kupującego np. odpis z rejestru przedsiębiorców KRS, zaświadczenie z ewidencji działalności gospodarczej lub pełnomocnictwo.
- firmę (nazwę) Kupującego,
- imię i nazwisko osoby odpowiedzialnej za składanie zamówień, jej numer telefonu, faxu, adres poczty elektronicznej. W razie wątpliwości przyjmuje się, że osoba wskazana do kontaktów jest upoważniona przez Kupującego do składania wszelkich oświadczeń w zakresie zamówienia.
- pełne dane do wystawienia faktury VAT oraz adres dostawy towaru, jeśli jest inny niż dane na fakturze,
- warunki płatności oraz sposób odbioru towaru,
- oświadczenie Kupującego o otrzymaniu i zapoznaniu się z OWS,
- datę sporządzenia zamówienia,
- pieczątkę i czytelny podpis Kupującego lub osoby działającej w jego imieniu;
- Otrzymanie zamówienia przez Sprzedawcę nie jest równoznaczne z przyjęciem go do realizacji.
- Ważność zamówienia wymaga potwierdzenia go przez Sprzedawcę w formie pisemnej lub elektronicznej (fax, e-mail, itp.). Umowa zostaje zawarta z chwilą otrzymania przez Kupującego pisemnego lub elektronicznego potwierdzenia przyjęcia przez Sprzedawcę zamówienia. Sprzedawca może nie przyjąć oferty lub przyjąć ją z zastrzeżeniami na zasadach określonych w art. 68 (1) k.c.
- Termin realizacji zamówienia określa każdorazowo indywidualnie Sprzedawca w potwierdzeniu zamówienia. Powyższe terminy wiążą strony umowy pod warunkiem dostarczenia przez Kupującego w oznaczonym w potwierdzeniu terminie wszystkich niezbędnych do realizacji zlecenia materiałów i informacji niezbędnych do jego realizacji, zgodnych z wymogami technicznymi Sprzedawcy.
- Termin realizacji zamówienia każdorazowo zaczyna swój bieg w momencie dostarczenia przez Kupującego pełnego kompletu materiałów i informacji niezbędnych do realizacji zlecenia. Fakt dostarczenia kompletu materiałów jest potwierdzany przez Sprzedawcę pisemnie lub elektronicznie (list, fax, e-mail).
- W przypadku braku możliwości realizacji zlecenia w potwierdzonym terminie, z przyczyn niezależnych od Sprzedawcy, zastrzega on sobie prawo do przedstawienia Kupującemu oferty zastępczej.
- W przypadku opóźnień w dostarczeniu materiałów i informacji, o których mowa powyżej, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odpowiedniego przesunięcia terminu realizacji danego zamówienia.
-
ARTYKUŁ 3. CENY / FAKTUROWANIE / WARUNKI I FORMA ROZLICZEŃ
- Kupujący zapłaci Sprzedawcy cenę określoną w oparciu o aktualne ceny katalogowe obowiązujące u Sprzedawcy, chyba że Strony ustalą inną cenę.
- Ustalone / wynegocjowane ceny są cenami netto, do których należy doliczyć podatek od towarów i usług (VAT) zgodnie ze stawką obowiązującą w dniu wystawienia faktury, chyba, że w trakcie przygotowania oferty posługiwano się cenami brutto.
- Faktury VAT będą wystawiane przez Sprzedawcę po zrealizowaniu zamówienia lub przed jego realizacją w przypadku faktur zaliczkowych.
- Faktury będą wystawiane osobno dla każdego zamówienia.
- Kupujący zapłaci Sprzedawcy cenę w terminie 7 dni od dnia wystawienia faktury VAT, chyba że ustalony został na piśmie inny termin. Za termin zapłaty przyjmuje się datę wpływu środków na rachunek Sprzedawcy.
- Sprzedawca może uzależnić realizację zamówienia od uprzedniej wpłaty zaliczki w określonej kwocie lub wyrażonej procentem wartości zamówienia.
- Sprzedawca będzie uprawiony do wstrzymania się z wydaniem przedmiotu zamówienia, bez ponoszenia odpowiedzialności za niewykonanie umowy, w przypadku nie wywiązywania się przez Kupującego z warunków finansowych określonych w umowie.
-
ARTYKUŁ 4. DOSTAWY / ODBIÓR
- Terminy i warunki dostaw towarów określa każdorazowo indywidualnie Sprzedawca w potwierdzeniu zamówienia.
- Jeżeli Sprzedawca nie będzie mógł dotrzymać ustalonych terminów dostawy towarów, wówczas powinien zawiadomić o tym Kupującego podając jednocześnie przyczyny niezachowania terminów i przewidywany czas trwania opóźnienia.
- Termin dostawy jest dotrzymany, jeżeli do jego upływu przedmiot zamówienia opuścił magazyn Sprzedawcy, względnie kiedy Kupujący został poinformowany o gotowości do wysyłki towaru lub jego odbioru z magazynu Sprzedawcy.
- Z chwilą wydania przedmiotu zamówienia Kupującemu wszelkie ryzyka przechodzą na Kupującego.
- Jeżeli wysyłka opóźnia się z przyczyn, za które Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności, od dnia gotowości do wysyłki wszelkie ryzyka przechodzą na Kupującego.
-
ARTYKUŁ 5. ZASTRZEŻENIE WŁASNOŚCI
- Sprzedawca zachowuje prawo własności przedmiotu zamówienia, aż do całkowitej zapłaty ceny przez Kupującego.
- Do czasu całkowitej zapłaty ceny, Kupującemu nie wolno w żaden sposób ani obciążać, ani zbywać przedmiotu zamówienia (dotyczy to również przewłaszczenia na zabezpieczenie).
- W przypadku wystąpienia naruszeń umowy przez Kupującego, w szczególności w przypadku opóźnienia w zapłacie, Sprzedawca uprawniony jest do odbioru przedmiotu zamówienia od Kupującego, po uprzednim wezwaniu go do zwrotu lub zapłaty, na koszt Kupującego.
-
ARTYKUŁ 6. REKLAMACJE
O ile nie ustalono inaczej w szczegółowych warunkach zamówienia:
- Reklamacji podlega produkt zakwalifikowany jako uszkodzony lub niezgodny z zamówieniem.
- W przypadku stwierdzenia przez Kupującego, będącego przedsiębiorcą, wad jakościowych dostarczonego towaru, powinien on w terminie 7 dni od dnia dostawy produktu złożyć Sprzedawcy pisemne (list, fax, e-mail) zgłoszenie reklamacji. Reklamacja powinna zawierać oznaczenie produktu, którego dotyczy; przyczyny reklamacji oraz proponowanego sposobu jej załatwienia. Jeżeli w tym terminie Kupujący, będący przedsiębiorcą, nie zgłosi zastrzeżeń, co do jakości dostarczonych produktów, strony uznają, że dostarczony towar jest dobrej jakości i spełnia oczekiwania Kupującego oraz wyłączają uprawnienia z tytułu rękojmi w zakresie wad jakościowych tego towaru.
- Wady części przedmiotu danego zamówienia nie uprawniają Kupującego, będącego przedsiębiorcą, do składania reklamacji co do całości dostawy.
- Sprzedawca zobowiązuje się rozpatrzyć otrzymaną od Kupującego reklamację w terminie 14 dni od daty jej wniesienia.
- W zależności od rodzaju stwierdzonej wady Sprzedawca zobowiązuje się niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego do usunięcia wad lub wymiany produktu na nowy oraz dostarczenia naprawionych lub nowych produktów na swój koszt do siedziby Kupującego będącego przedsiębiorcą w terminie z nim uzgodnionym.
- Z tytułu nienależytego wykonania umowy, Sprzedawca ponosi ograniczoną odpowiedzialność do wysokości wartości błędnie wykonanego przedmiotu umowy lub jego części.
- Kupujący zobowiązuje się do współdziałania ze Sprzedawcą w zakresie niezbędnym do wykonania umowy,
- W przypadku składania reklamacji przez Kupującego będącego osobą fizyczną, który nabył od Sprzedawcy produkty dla celów niezwiązanych z prowadzeniem działalności gospodarczej lub zawodowej („konsument”), postępowanie reklamacyjne odbywa się zgodnie z regulacją wskazaną w Kodeksie cywilnym.
-
ARTYKUŁ 7. GWARANCJA
O ile nie ustalono inaczej w szczegółowych warunkach zamówienia:
- Sprzedawca udziela Kupującemu gwarancji jakości w okresie 24 miesięcy od dnia dostawy towaru (przejścia ryzyk).
- Szczegółowe warunki gwarancji są ustalone w dokumencie gwarancyjnym.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zużycie materiałów związane z użytkowaniem sprzedanego produktu, ani za szkody będące jego wynikiem.
- Gwarancja nie obejmuje odpowiedzialności za szkody powstałe w wyniku następujących przyczyn: niewłaściwe i niefachowe zastosowanie i użytkowanie, wadliwy montaż (z wyłączeniem montażu dokonanego przez Sprzedawcę), błędne lub niedbałe użytkowanie przedmiotu umowy w szczególności niezgodne z instrukcją.
- W czasie obowiązywania gwarancji koszty napraw lub wymiany, ponosi Sprzedawca, pod warunkiem, że reklamacja była uzasadniona, w przeciwnym wypadku koszty te ponosi Kupujący.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe w wyniku zmian lub prac naprawczych podjętych przez Kupującego lub osoby trzecie bez uprzedniej zgody Sprzedającego. Każda ingerencja poza ingerencją Sprzedawcy lub podmiotów przez niego wskazanych, w trakcie trwania gwarancji powoduje jej wygaśnięcie.
- Dalsze roszczenia Kupującego, w szczególności roszczenia o odszkodowanie z tytułu szkód, które powstały na skutek okoliczności nie związanych bezpośrednio z przedmiotem umowy są wyłączone.
- W związku z udzieleniem gwarancji wyłącza się odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy w stosunku do Kupującego będącego przedsiębiorcą.
-
ARTYKUŁ 8. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Ogólne Warunki Sprzedaży (OWS) stanowią integralną część umowy.
- Postanowienia niniejszych OWS stosuje się odpowiednio do umowy także w przypadku jej zawarcia w drodze negocjacji, jeżeli strony w trakcie negocjacji nie postanowiły inaczej.
- Szczegółowe warunki zamówień mają pierwszeństwo przed niniejszymi OWS.
- OWS chronione są prawem autorskim. Wykorzystywanie ich bądź powielanie wymaga każdorazowo pisemnej zgody Sprzedawcy.
- Katalog produktów i usług oferowanych przez Sprzedawcę oraz cennik nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego. Są jedynie zaproszeniem do prowadzenia negocjacji zmierzających do zawarcia umowy.
- Przelew wierzytelności przysługującej Kupującemu wobec Sprzedawcy jest wyłączony, chyba że Sprzedawca wyrazi zgodę na taki przelew pod rygorem nieważności w formie pisemnej.
- Ewentualne spory wynikające z umów zawartych przy wykorzystaniu OWS rozstrzygał będzie sąd powszechny właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
Rojaflex Solutions
Schoenberger Polska Enterprises Sp. z o.o.
ul. Mazowiecka 70A
87-100 Toruń – Polska
Tel +48 56 639 93 05
Schoenberger Polska Enterprises Sp. z o.o.
ul. Mazowiecka 70A
87-100 Toruń – Polska
Tel +48 56 639 93 05